W miesiącu listopadzie klasa II b brała udział w realizacji projektu "Migające przedszkola, migające szkoły", dotyczącego nauki języka migowego.
Pomysłodawczyniami projektu są: Małgorzata Wasilewska – tłumacz i wykładowca języka migowego, prezes Stowarzyszenia Osób z Wadą Słuchu GEST w Kaliszu, partner projektu oraz Ewelina Grygiel – prezes Fundacji "Pracownia Projektów Społecznych" w Dobrej Nadziei, która jest liderem projektu.
Pomysłodawczyniami projektu są: Małgorzata Wasilewska – tłumacz i wykładowca języka migowego, prezes Stowarzyszenia Osób z Wadą Słuchu GEST w Kaliszu, partner projektu oraz Ewelina Grygiel – prezes Fundacji "Pracownia Projektów Społecznych" w Dobrej Nadziei, która jest liderem projektu.
Dzieci cały miesiąc, dwa razy w tygodniu uczyły się języka migowego, tak by – kiedyś, w przyszłości – zrozumieć osoby niesłyszące i słabo słyszące oraz nabrać zaufania do osób z tą specyficzną niepełnosprawnością.
Język migowy jest językiem bardzo żywym, dla osób słyszących niesie za sobą takie same korzyści jak nauka każdego języka obcego. Istnieje bardzo dużo korzyści płynących z nauki języka migowego: jest to świetna zabawa, stymulacja rozwoju intelektualnego, sprawności manualnej, ćwiczenie mimiki, rozwój wyobraźni przestrzennej, pamięci oraz koncentracji. Pozwala na przyjemne ćwiczenie liter, głosek i słów, opiera się na przekazie obrazkowym, ćwiczy umiejętności składania i rozkładania słów. Motywuje do samodzielnego wymyślania, pisania i czytania w głowie.
Dzięki wspaniałym Paniom prowadzącym, dzieci z klasy II b, miały możliwość poznać podstawowe słowa, proste piosenki, zwroty, a nawet całe zdania w języku migowym. Dzieci niezmiernie chętnie uczestniczyły w zajęciach, z zapałem poznawały nowe słownictwo, piosenki i zdania.
Założeniem realizowanego programu była edukacja wykraczająca poza program realizowany w ramach podstawy programowej poprzez zapewnienie edukacyjnej zabawy gwarantującej stymulację rozwoju intelektualnego, sprawności manualnej, ćwiczenie mimiki, rozwój wyobraźni przestrzennej, pamięci oraz koncentracji. Zajęcia z językiem migowym łączyły naukę z elementami ruchowych zajęć i z elementami muzycznymi. Prowadziły je: Agnieszka Wypych – pedagog i surdopedagog, terapeuta zajęciowy i instruktorka teatralna, a także Maja Gryf - tłumaczka języka migowego.
Rodzice uczniów klasy II b uczestniczyli w warsztatach dotyczących profilaktyki zapobiegania ubytkom słuchu. Dodatkowo wśród dzieci zostały przeprowadzone bezpłatne badania słuchu.
Paniom prowadzącym i odpowiedzialnym za realizację projektu serdecznie dziękujemy, za zaangażowanie, wspaniałą pracę i poszerzenie naszych horyzontów.
Uczennice i Uczniowie klasy II b wraz z Rodzicami i Wychowawczynią.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz